Wednesday 10 September 2014

KEGUNAAN BEKAS MEAL SHAKES

Assalamualaikum..

Malam ni terasa agak gementar. Mungkin esok dilawati oleh seseorang ataupun ramai orang. Hanya Kau Yang Maha Mengetahui. InsyaAllah semoga dipermudahkan segalanya. Amin..

Masih lagi mencari idea untuk bekas-bekas kosong meal shakes, ESP dan Perfomance Drink. Agak sayang untuk dibuang tong-tong kosong ini..Sebenarnya banyak kegunaan di samping usaha penjimatan yang berterusan.

Antaranya boleh dibuat :-
1)Tabung duit ikut nilai masing-masing..Satu untuk 5sen, 1 untuk 10 sen , 1 untuk 20 sen dan seterusnya. Jadi, mudah untuk kira jumlah syiling di masa akan datang.

2)Bekas mengisi pensel-pensel warna ataupun alatulis yang lain untuk diletakkan di dalam kelas. Eloknya dibalut cantik-cantik dan kemas-kemas. Jadi, tak perlu beli bekas plastik untuk diisi alatulis di dalam kelas.

3)Bekas mengisi perkakasan rumah contohnya "screw driver", paku, skru, bateri dan segala jenis alat pertukangan yang kecil. Mudah dan selamat.

4)Bekas untuk mengisi teh uncang ataupun apa2 serbuk minuman 3 in 1. Baru nampak kemas, takde la bersepah sana sini.

5)Bekas mengisi gula, garam, tepung, milo dan sebagainya..Nak isi belacan pun boleh..haha

Apa lagi ye..Kalau idea datang saya akan masukkan ke sini..Terima kasih kepada kawan-kawan yang memberi banyak idea..

Sayang betul pada bekas dan tong-tong kosong ni..Bekas nya masih lagi elok, cantik dan kukuh..Selagi boleh jimat, kita berjimat lah..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...